of bel mij terug
085 00 91 085
of bel mij terug

Vind gemakkelijk de beste mediator!

Close Lightbox
Vragen?
Laat je telefoonnummer achter en wij nemen contact met je op.





Kapotte Jaguar E-type leidt tot mediation

Extra info

Belangrijke links

Een mediator nodig? Klik hieronder!

Kapotte Jaguar E-type leidt tot mediation

Bij zakelijke mediation denk je aan ontslag, een arbeidsconflict, ruzie tussen vennoten . Toch is ook een conflict tussen leverancier en klant een veel voorkomend onderwerp. In dit praktijkvoorbeeld vertelt Michel, bedrijfsleider bij Tip Top Trouwvervoer zijn verhaal.

 

“Wij zorgen ervoor dat jullie die onvergetelijke dag krijgen!”
Sonja en Diederik kwamen bij me op kantoor. Trouwvervoer regelen. Hun grote dag: 25 juli. Eén auto was ‘t helemaal: de zwarte Jaguar E-type V12 Coupé. Een sportieve 2-zitter die we verhuren zonder chauffeur. “Wij zorgen ervoor dat jullie die onvergetelijke dag krijgen!” Hoe had ik toen kunnen weten dat we bij een zakelijke mediator aan tafel zouden eindigen. Tot aan de lunch liep alles gesmeerd. Een receptie en diner dansant zouden volgen.

 

“Had net zo goed gelijk een mediator kunnen bellen.”
Mijn mobiele ging over. Ik hoorde paniek, huilen: “Hij start niet!” Ging direct aan de slag. Vervangend vervoer. Bellen met concullega’s, niks. Dan maar onze blauwgrijze Bentley S2 Saloon. Chauffeur oproepen. Eerste ziek, tweede…, derde…. Als laatste Frans aan de lijn. Kon er met 30 minuten zijn. Locaties opzoeken. Bloemstyliste Marja oproepen. Ging direct naar de volgende locatie. Bergingsvervoer regelen. Drie kwartier later vertrok Frans. Tot overmaat van ramp: ongeluk onderweg. De rit duurde 45 in plaats van 10 minuten. Het geschil was geboren. Had net zo goed gelijk een mediator kunnen bellen. Pas na bijna 2 uur kon het bruidspaar naar de volgende locatie.

 

“Ik wilde toch in gesprek komen.”
De mooiste dag van hun leven werd overschaduwd door problemen. Ze waren zwaar teleurgesteld en erg geëmotioneerd. Reageerden met een klacht. Praten wilden ze niet. Ze wilden een schadevergoeding. Ik wilde toch in gesprek komen. Dus schakelde ik een zakelijke mediator in. Hij zou Sonja en Diederik oproepen. Tijdens de mediation kwamen alle emoties naar boven. “Je hebt gedaan wat je kon.” zeiden ze. “Maar onze dag is wel in het water gevallen!”. Ze hadden er een bittere, wrange nasmaak aan overgehouden.

 

Door mediation was praten weer mogelijk!
De financiële schade voor ons was klein, maar de emotionele schade van Sonja en Diederik was erg groot. Praten, naar mogelijkheden kijken, tegemoetkomingen op tafel leggen. Het deed veel. Op de factuur voor de E-type 50% terug. Geen factuur voor Bentley en chauffeur. Dinercheque voor een restaurant naar keuze. Door mediation was praten weer mogelijk. Met hulp van de onafhankelijke mediator losten we het conflict naar hun tevredenheid op. Paar maanden later schreven ze toch nog een review met bedankje op onze site.

Home Vorige Print Volgende